Produktproblemer
Hvordan vælger jeg den rigtige seng / sengemadras?
Alle kroppe er unikke, og vi har alle vores egen måde at ønske at sove. I
Trendrums sengeguide
du kan læse om komforten i forskellige typer sengemodeller, madrasser og ophængssystemer.
Hvordan kan jeg være sikker på at træffe det rigtige valg, når jeg køber en sofa online?
Vi ønsker, at du skal kunne føle dig helt sikker med dit køb og din nye sofa! I Trendrums sofaguide du finder svar på de fleste spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med sofakøb.
- Hvordan ved jeg, at sofaen er hård / blød nok til at sidde på?
- Hvad betyder sædehøjde & sædedybde for komfort?
- Hvad er de forskellige typer polstring?
- Hvor holdbar er polstringen virkelig?
- Hvilke garantier har jeg?
Hvilken polstring / komfort skal jeg vælge til mine sofapuder?
Hvilken polstring du skal vælge i dine sofapuder er helt et spørgsmål om smag. Kolde skumpuder holder deres form meget godt over tid, og det kolde skum i vores sofapuder er af høj kvalitet for den bedste holdbarhed og komfort. Kolde skumpuder gør sofapuderne lidt mere oppustede, dunpolstring gør dem fladere. Hynder med dunpolstring skal pustes på, vendes og rystes regelmæssigt for at holde formen godt. Hvis du gør dette, har du puder, der holder længe. Har du svært ved at følge med dine sofapuder? Vælg derefter koldt skum, det kræver slet ingen pleje.
Jeg vil gerne vide, hvordan polstringen ser ud i virkeligheden, inden jeg bestiller, hvordan gør jeg det?
Du kan bestille stofprøver gratis hos os. Du finder et link inde i de produkter, der har en hvilken som helst farve. Du finder også en ordreside på forsiden under Alle afdelinger –
Bestil stofprøver.
Du kan selvfølgelig også maile din ordre eller kontakte vores kundeservice for at få råd om farve- og stofvalg.
Hvad er wenge?
Wenge er et eksotisk træ, der er ret hårdt. Frisk savet, den er lys i farven med en grønlig kerne. Efter et stykke tid mørkner træet til en brunviolet, næsten sort farve. Wenge som træ i møbler er ret usædvanligt. Normalt menes farven Wenge, når et møbel er opført som Wenge. Det er derefter en betegnelse på en næsten sort skygge.
Hvad er MDF?
MDF - Står for Medium Density Fibreboard - en type træfiberplade med en glat overflade, der ofte findes i møbler, især bordplader. Har en stor fordel ved, at materialet ikke kan knække. MDF er lavet af 100% nåletræ.
Hvad er heveatræ?
Heveatræ kaldes også gummitræ, fordi det kommer fra den type træ, hvorfra naturlig gummi ekstraheres. Er en meget almindelig type træ i møbler. I hårdhedsgrad svarer det til den svenske bog eller birk.
Hvad betyder det, at produktet er "patineret" eller "antikbehandlet"?
Det faktum, at en vare er patineret eller antik, betyder at du har foretaget en eller anden form for behandling af møblerne efter fremstilling, der giver møblerne en antik eller vintage finish. Dette kan for eksempel være, at malingen med vilje er slibet på dele af møblet, at læder har fået en behandling, der får det til at se "slidt" ud, eller at der med vilje er blevet markeret i møblerne under fremstillingen. Et eksempel er møbler i den såkaldte Shabby Chic-stil. Behandlingen påvirker ikke møbelets holdbarhed eller funktion.
Hvad betyder det, at møblerne er "pikeret"?
At møblerne er pikeret betyder, at du har lavet fordybninger, enten kun syet eller ved hjælp af knapper. Mest almindelige på hovedgavl og sofa og stol.
Hvordan vælger jeg det rigtige tæppe online?
"Vær forsigtig med tæppestørrelsen - mål og marker overfladen, hvor tæppet skal placeres, så du tydeligt kan se, at det passer.
Sørg for, at tæppets materiale matcher det, du har i tankerne, og hvor det skal placeres (uldtæpper har for eksempel gode snavsafvisende egenskaber).
Flere og mere detaljerede beskrivelser af spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med køb af tæpper online, kan findes i Trendrums tæppeguide .
Hvor mange typer tæpper har du inden for sortimentet?
Vi har lidt over 20 forskellige kategorier tæpper i sortimentet. Nogle af de mest populære er: uldtæppe, ryatæppe, kelitæppe, wiltontæppe, fåreskind, koskind, tæpper i patchwork samt legetæpper til børneværelset. Du finder også enklere klude tæpper, trin tæpper, badeværelse tæpper och Dørtæpper.
Hvordan vedligeholder jeg bedst møbler af stof, træ og læder?
Forskellige møbler kræver forskellig møbelpleje! Læs mere om dette i Trendrums egen guide -
Materiale & Møbelpleje.
Levering
Hvordan sporer jeg min ordre?
I din ordrebekræftelse er der et blåt markeret link kaldet "din ordrestatusside". Når ordren sendes fra os, kan du bruge dette link til at spore din ordre under transport. Det kan tage et stykke tid, efter at ordren er sendt, inden forsendelsesoplysninger vises.
Vil jeg blive kontaktet / underrettet om at bestille levering?
Transportselskaberne skal altid give besked inden levering. Underretningen foretages normalt via SMS ca. 1 dag før levering er beregnet. For at bekræfte leveringen skal du svare OK på sms'en fra transportøren. Hvis du vil booke en anden leveringsdag, skal du kontakte transportfirmaet på det angivne telefonnummer.
Hvilket transportselskab bruger Trendrum?
Trendrum bruger i øjeblikket DSV og DHL som transportører.
Bærer Chaufføren varerne ved levering?
Chaufføren har i sin aftale kun at levere varerne til din plotgrænse eller så tæt på plotgrænsen som muligt. Chaufføren er derfor ikke forpligtet til at bære noget til dig, ikke engang til hoveddøren.
Hvordan ændrer jeg min leveringsadresse?
For de af jer, der ikke har gennemført dit køb, se nedenfor: Hvis du endnu ikke har gennemført dit køb, kan du klikke i feltet "Anden leveringsadresse" og udfylde den leveringsadresse, du ønsker. For denne funktion skal du have et bank-id til Når du har gennemført dit køb, modtager du en guide til, hvordan du underskriver din leveringsadresse med bank-id.
For de af jer, der allerede har gennemført dit køb, se nedenfor: Da der er foretaget et fakturakøb i din ordre, vil det automatisk være din befolkningsregistreringsadresse som leveringsadresse. Du kan kun udfylde en ny leveringsadresse til kort og direkte betaling, eller hvis du har mulighed for at underskrive via bank-id. Dette fremgår af vores hjemmeside. Hvis du vil ændre adresse, skal du indsende noget, der beviser, at du har forbindelse til den nye adresse. Dette har at gøre med risikoen for svig. For eksempel kan du sende et billede af en kontrakt om, at du ejer ejendommen på den nye adresse, en faktura sendt til dig på den nye adresse eller lignende. "
Kan Trendrum arrangere hurtig levering?
Desværre er Trendrum ikke i stand til at levere via ekspreslevering.
Det ser ud til, at min forsendelse blev sendt frem og tilbage mellem forskellige byer, hvad betyder det?
Årsagen til, at det kan se ud som om din forsendelse sendes frem og tilbage, er fordi den er opdelt. En pakke er således ankommet til terminalen ad gangen, og den anden pakke er ankommet på et andet tidspunkt. Alt skal stadig leveres på samme tid.
Kan man selv hente produkter på lageret?
I langt de fleste tilfælde er det muligt at afhente købte produkter fra vores lager. Kontakt Trendrums kundeservice for at få flere oplysninger.
Hvad sker der, hvis min vare forsinkes i leveringen?
Hvis en eller flere varer i din ordre er forsinket, kontakter vi dig via e-mail, så snart vi har modtaget oplysninger om forsinkelsen fra vores leverandør. I tilfælde, hvor der skulle opstå en forsinkelse, udbetales erstatning i form af et gavekort. Bemærk, at kun leveringsforsinket produkt kompenseres og ikke andre varer på din ordre. Hvis leveringsforsinkelsen meddeles i god tid, udbetales der ingen kompensation. I tilfælde af leveringsforsinkelse har kunden ret til at annullere købet gratis. Vi opfylder alle aftaler i overensstemmelse med forbrugerkøbsloven.
Skal jeg være hjemme, når mine varer leveres?
Ja, du skal være hjemme og modtage levering af dine varer, så du kan vise identifikation og bekræfte, at du er den rigtige modtager. Du skal også bekræfte, at du har modtaget forsendelsen.
Hjemmelevering finder sted i løbet af dagen på hverdage, og tidspunktet på dagen afhænger af, hvor i landet du bor. Før levering modtager du en SMS med en meddelelse, der angiver et tidsinterval for levering. Du er nødt til at svare OK på denne SMS, før levering finder sted på det angivne tidspunkt.
Jeg kan ikke være hjemme, når mine varer skal leveres - hvad gør jeg?
Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme og modtage produktet, når det leveres, er det normalt muligt at afhente produktet på rederiets terminal. Ring til det nuværende rederi og tjek med dem, om dette kan gøres. Når du afhenter, skal du vise en gyldig identifikation.
Du kan også lade en anden modtage varen til dig. Denne person skal derefter vise både sit eget og dit ID. Den person, der modtager, skal være over 18 år.
Hvad betyder leveringstiden 2-6 hverdage?
Dette betyder, at produktet normalt kan sendes ud af vores lager inden for 2-6 arbejdsdage efter bestilling. Bemærk, at hvis du bor langt nord i landet, kan leveringstiden være lidt længere end normalt.
Hvad betyder det, at min ordre behandles?
Når der står Behandlet som status på din ordrestatusside, betyder det, at din vare endnu ikke er registreret som sendt i vores system. Dette kan betyde, at produktet endnu ikke har forladt vores lager, men det kan også være tilfældet, at produktet leveres som en direkte levering fra en af vores leverandører. Hvis dette er tilfældet, kan det behandles på din ordre, selvom varen er sendt til dig.
Hvad betyder estimeret leveringsdato hos DSV?
Hvis du klikker på linket til sporing på din ordrestatusside, vil du blive videresendt til DSV for at kunne se flere oplysninger.
En linje siger "Anslået leveringsdato" og derefter en dato, men dette er kun en omtrentlig besked, og det betyder ikke, at leveringen finder sted nøjagtigt den dag. Du kontaktes altid for at reservere en leveringsdato først.
Min ordre har varer med forskellige leveringstider, hvad gør man så?
Hvis ordren har varer med forskellige leveringstider, venter vi på at sende ordren, indtil alt er på lager. Hvis du ønsker at få leveringen delt, kan du kontakte os via telefon eller e-mail, så løser vi det.
Retur & Reklamation
Hvad gør jeg, hvis varerne er beskadigede / forkerte varer?
Er varerne beskadiget, eller har du modtaget den forkerte vare ved levering? Derefter skal du bemærke dette direkte til chaufføren og derefter kontakte Trendrums kundeservice så hurtigt som muligt. Vi kan også godt lide at tage billeder, hvis selve emballagen er beskadiget, før produktet åbnes og kontrolleres.
Desuden beskrives det detaljeret, hvordan man klager over dette
reklamationsguide.
Hvilken fortrydelsesret har jeg?
Oplysninger om fortrydelsesret og andre betingelser kan findes under "købsbetingelser" på vores hjemmeside Se link: https://www.trendrum.se/kopvillkor
BEMÆRK! Varer markeret med "" fremstillede varer "" er ikke omfattet af fortrydelsesretten. "
Hvordan returnere jeg en vare?
Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du kontakte Trendrum inden for 14 dage efter modtagelsen af varen, hvorefter vi sender dig en returliste pr. Post, som du derefter indsætter på pakken. Hvis det sendes med hjemmelevering, medtages et telefonnummer, så du kan bestille en afhentning hos rederiet, ellers afleverer du produktet til nærmeste agent.
Hvilken garanti har jeg på varen?
Vi anvender et års garanti og en tre års garanti (for fabrikationsfejl) på vores varer. Garantien dækker ikke mangler, der er opstået på grund af manglende pleje eller på grund af ekstern beskadigelse af møblerne. Nogle genstande har ti års garanti på dele af møblet. Dette specificeres derefter på produktsiden for det pågældende produkt. Du kan læse mere om garanti og klage i vores
købsbetingelser .
Jeg kan ikke finde ben til min sofa eller stol?
Start med at tjekke under sofapuderne - normalt er benene der! Benene kan også gemmes under stoffet, der sidder på undersiden af ??møblet. Kontroller, om der er en lynlås eller velcrolukning på undersiden af ??møblet.
Hvis nogen del af dit produkt mangler, skal du klage til kundeservice. Læs mere om, hvordan du klager på den bedste måde i vores
reklamationsguide .